Κυριακή, 12 Ιανουαρίου 2020

Το Άμστερνταμ ξεκινά και αυτό να κατασκευάζει Πράσινες στάσεις του τραμ

Φωτογραφία: Δήμος του Άμστερνταμ.

Το Άμστερνταμ ξεκινά και αυτό να κατασκευάζει  Πράσινες στάσεις του  τραμ
Ακολουθώντας τον δήμο της Ουτρέχτης, το Άμστερνταμ πρόκειται επίσης να κατασκευάσει στις πράσινες στάσεις των δημόσιων συγκοινωνιών στην πόλη. Ως δοκιμή, θα ξεκινήσουν δύο στάσεις τραμ, στο Weteringcircuit και στο Marnixplein.
        Η στάση του λεωφορείου στο Weteringcircuit (στάση Vijzelgracht) έχει μια πράσινη στέγη και έναν πράσινο τοίχο. Έχει επίσης το δικό του σύστημα άρδευσης που λειτουργεί σε βρόχινα νερά. Υπάρχει μια δεξαμενή με  αντλια στο έδαφος όπου συλλέγονται όμβρια ύδατα. Αυτό το νερό βροχής χρησιμοποιείται για να αρφελύει πλήρως τα φυτά στον τοίχο. Το Abri στο Marnixplein έχει μόνο μια πράσινη στέγη.
      Η δοκιμή πράσινων στάσεων  πραγματοποιείται μαζί με τον JCDecaux, τον χειριστή των ARIs. Εάν το πείραμα είναι επιτυχές, ο Δήμος θα εξετάσει εάν μπορούν να υλοποιηθούν πράσινες στάσεις σε περισσότερες τοποθεσίες.
Οι απαντήσεις δεν είναι  πάντα θετικές!
Οι αντιδράσεις στην ιστοσελίδα του Δήμου του Άμστερνταμ δεν είναι πάντα θετικές. Διάφοροι κάτοικοι αναρωτιούνται ποιο είναι το κόστος του πειράματος. Η χρησιμότητα των πράσινων στάσεων αμφισβητείται επίσης."Ο Νίκκι λέει: "Εάν κατασκευαστούν περισσότερα πράσινα τραμ, θαλάσσια ταξί και λεωφορεία και  δεν υπάρχει σπατάλη ενέργειας όπως η θέρμανση σε αίθρια και κλιματιστικά και αυτοκίνητα, τότε μπορείτε απλά να εγκαταστήσετε και να διατηρήσετε κήπους και πράσινες στέγες και στέγες που παρέχουν ενέργεια και φυτεύουν περισσότερα δέντρα. τότε δεν χρειάζομαστε καθόλου τέτοιου είδους στάσεων  τραμ ".
Άλλοι κάτοικοι υπενθυμίζουν επίσης τη υπόθεση με το CityTrees. Αυτά θα δεσμέυουν αιωρουμενα σωματίδια  και, σύμφωνα με τον παραγωγό τους, θα καθαρίζουν τον αέρα όσο 275 αστικά δέντρα. Στην πράξη βεβαια, η επίδραση των πράσινων  δέντρων -πάνελ δεν έχει αποδειχθεί ποτέ.
Αρθρογράφος :Ralph Mens εργάζεται στο Hortipoint από το 2007 και είναι αρχισυντάκτης των  Tuin en Landschap & De Boomkwekerij.




Amsterdam start proef met groene tramhaltes
In navolging van de gemeente Utrecht gaat nu ook Amsterdam haltes voor het openbaar vervoer in de stad vergroenen. Als proef wordt gestart met twee tramhaltes, op het Weteringcircuit en op het Marnixplein.
De abri op het Weteringcircuit (halte Vijzelgracht) heeft een groen dak én een groene wand. Ook heeft deze een eigen irrigatiesysteem dat werkt op regenwater. In de grond zit een pompkelder waarin regenwater wordt opgevangen. Dit regenwater wordt gebruikt om de planten in de wand volledig automatisch water te geven. De abri op het Marnixplein heeft alleen een groen dak.


Foto: Gemeente Amsterdam.

De proef met de groene haltes wordt uitgevoerd samen met JCDecaux, de exploitant van de abri’s. Als het experiment succesvol verloopt, gaat de gemeente kijken of op meer locaties groene abri’s kunnen worden gerealiseerd.
Reacties niet positief
De reacties op de website van de gemeente Amsterdam zijn niet louter positief. Diverse inwoners vragen zich af wat de kosten zijn van het experiment. Ook wordt getwijfeld aan het nut van de groene haltes.
Zo zegt Nikki: „Als er meer groene trams, watertaxi’s en bussen gaan rijden en energieverspilling als terrasverwarming en airco’s en auto’s verboden worden, dan kun je gewoon plantsoenen aanleggen en onderhouden, en groene daken en daken die energie opleveren en meer bomen planten, en dan heb je zo’n tramhalte helemaal niet nodig.”
Ook roepen inwoners de proef met de CityTrees in herinnering. Deze zouden fijnstof afvangen en volgens de producent evenveel lucht zuiveren als 275 stadsbomen. In de praktijk is het effect van de groene panelen nooit bewezen.


Πέμπτη, 5 Δεκεμβρίου 2019

H συντήρηση του Φυτεμένου Δώματος κλειδί για την διατήρηση του


H συντήρηση του Φυτεμένου Δώματος κλειδί για την διατήρηση του





H συντήρηση του Φυτεμένου Δώματος κλειδί για την διατήρηση του 


          Οι πράσινες στέγες είναι η λύση στις αστικές περιοχές σε όλο τον κόσμο. Ωστόσο, πολλοί δεν καταλαβαίνουν τη συνεχή ανάγκη να διατηρηθούν αυτές οι στέγες και να συντηρούνται, ώστε να μην γίνονται "ζούγκλες" και δυνητικά να βλάψουν το ίδιο το κτίριο . Η διαχείριση  του φυτικού  υλικού της οροφής δεν πρέπει να είναι δύσκολη διαδικασία , αλλά πρέπει να αναπτυχθεί  με ένα σχέδιο. Πολλά συστήματα πράσινων στεγών απαιτούν συνεχή συντήρηση ως προϋπόθεση για τη διατήρηση της εγγύησης για τα προϊόντα τους.
     Ο σχεδιασμός Πράσινης στέγης  και η επιλογή των ειδών των φυτών θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τις απαιτήσεις συντήρησης, του συστήματος που χρησιμοποιείται, των φυτών, και των σκληρών υλικών αν υπάρχουν, Τα  διαθέσιμα συστήματα που απαιτούν ελάχιστη συντήρηση και είναι ελαφριά, κάτι που πρέπει να λαμβάνεται υπόψη για την μηχανική δομή  και αντοχή του κτιρίου
Στις παραπάνω φωτογραφίες, το πράσινο σύστημα οροφής  είναι ένα τεχνολογικά προηγμένο σύστημα που χρησιμοποιεί συνθετικά στρώματα συγκράτησης χωρίς «χαλαρά» το περιβάλλον ανάπτυξης. Είναι χαμηλότερη στη συντήρηση και ελαφρύτερο σε βάρος σε σύγκριση με τη φωτογραφία στα δεξιά, ένα σύστημα με 4 "του καλλιεργητικό υπόστρωμα. Το παχύτερο σύστημα πράσινης στέγης δεν είναι μόνο βαρύτερο, είναι επίσης ευπαθές από επιβλαβή και επιθετικά δέντρα και απαιτεί σημαντικά περισσότερη συντήρηση σε αυτό το σημείο.


Η επιλογή των φυτών
Είναι σημαντικό η επιλογή να γίνεται από φυτά της κλιματικής ζώνης που βρίσκεται η εγκατάσταση όπως στην Ελλάδα με φυτά ανθεκτικά στις ξηροθερμικές συνθήκες   Το προσωπικό συντήρησης θα πρέπει να είναι εξοικειωμένοι με τα  φυτά  της στέγης και το τελικό  αισθητικό αποτέλεσμα   στην οροφή, με τις προτιμήσεις του ιδιοκτήτη και την επιλογη των "επικίνδυνων " ζιζανίων..
Σχέδιο Άρδευσης
        Η πρόσβαση σε νερό, με επαρκή πίεση, κοντά στον τελευταίο όροφο είναι κρίσιμη για συμπληρωματική άρδευση στη φάση της εγκατάστασης και κατά τη διάρκεια περιόδων ξηρασίας.Το σύστημα αυτόματης άρδευσης απαραίτητο αν θέλουμε να έχουμε επιτυχές φυτεμένο δώμα 


Σχέδιο λίπανσης
          Η   ετήσια εφαρμογή των οργανικών  λιπασμάτων βραδείας αποδέσμευσης, συνήθως την άνοιξη, βοηθά τα θρεπτικά συστατικά των φυτών για μια περίοδο 3-9 μηνών. Πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα για την αποφυγή εφαρμογής θρεπτικών συστατικών στα φυτά  που ετοιμάζονται να πάν σε λήθαργο στην εποχή του χειμώνα .

Έλεγχος Ζιζανίων 
       Το βοτάνισμα είναι απαραίτητο σε όλες τις πράσινες στέγες. Χωρίς την κατάλληλη συντήρηση, επεκτατικά  ζιζάνια μπορεί να κυριαρχήσουν σε μια πράσινη στέγη και αποτελούν απειλή για το αρχικό  σχεδιασμό της οροφής. 
       Τα ξυλώδη φυτά μπορεί να βλάψουν  την μεμβράνη στεγανοποίησης. ¨Ένα πολυεπίπεδο σύστημα με συνθετικά στρώματα κατακράτησης νερού τείνει να είναι λιγότερο ελκυστικό στα επιβλαβή ζιζάνια από συστήματα με παχύ καλλιεργητικό υπόστρωμα. Συνεπώς, τα  συστήματα  λεπτών  στρώσεων απαιτούν λιγότερη εργασία και ενασχόληση με το βοτάνισμα 
Φυτεμένο Δώμα στο Ξενοδοχείο ΑΜΑΝΖΟΕ στο Κρανίδι (κατασκευή ΤΟΠΙΟΔΟΜΗ)

 Επιθεώρηση-Επίσκεψη
            Η Επιθεώρηση των μονοπατιών, των δικτύων  αποχέτευσης και των φρεατίων  είναι πολύ σημαντική. Αποκλεισμένες αποχετεύσεις και η συγκέντρωση του νερού μπορεί να προκαλέσουν  σήψεις ριζών, και καταστροφή του φυτικού υλικού Καλό είναι να υπάρχει έγγραφο με τις επισκέψεις. Η έκθεση θα πρέπει να γράφεται σε κάθε επίσκεψη όπου θα πρέπει να καταγράφονται  και οι τελευταίες καιρικές συνθήκες. Οι φωτογραφίες είναι ένα must για μελλοντική αναφορά και τυχόν αξιώσεις εγγυήσεων και για καλύτερη ανάλυση της κατάστασης 

Σε μια καλά εγκατεστημένη φυτεμένη στεγή  οι απαιτήσεις συντήρησης του είναι συνήθως ελάχιστες. Ωστόσο, θα πρέπει να εξακολουθεί να υπάρχει ένα άτομο ή ομάδα που είναι υπεύθυνη για τη διατήρηση του συστήματος, την εκτέλεση επισκέψεων 3 ή 4 φορές το χρόνο. Αν το ακίνητο δεν έχει το προσωπικό για να γίνει αυτό, συνιστάται να προσληφθεί  επαγγελματίας  συντηρητής  φυτεμένων στεγών με γνώσεις και κατάρτιση στην εργασία σε ύψος. 



Τάτσης Κωνσταντίνος 
Γεωπόνος -Ειδικευμένος στα φυτεμένα δώματα 


Σάββατο, 31 Αυγούστου 2019

Ολλανδία: Μετέτρεψαν τις στάσεις των λεωφορείων σε κήπους για να βοηθήσουν τις μέλισσες

Η Ουτρέχτη είναι η τέταρτη μεγαλύτερη πόλη της Ολλανδίας, διάσημη για το καμπαναριό «Ντομ» και την καναλώδη δομή της κεντρικής πόλης. Είναι επίσης, το κέντρο του Ολλανδικού σιδηροδρομικού δικτύου και η έδρα των κεντρικών γραφείων των Nederlandse Spoorwegen δηλαδή των Ολλανδικών Σιδηροδρόμων. (Το 1843 άνοιξε ένας σιδηρόδρομος που συνέδεε την Ουτρέχτη με το Άμστερνταμ. Μετά από αυτό, η Ουτρέχτη, κατέστη σταδιακά το κέντρο του Ολλανδικού σιδηροδρομικού δικτύου).
Πρόσφατα, όμως, η Ουτρέχτη ακούστηκε πολύ και για ένα άλλο λόγο. Όπως είδαμε στο ρεπορτάζ του Mayukh Saha, σε μια προσπάθεια να βοηθήσουν τις τοπικές μέλισσες, οι Αρχές της Ουτρέχτης, κάλυψαν πάνω από 300 από τις στάσεις των δημόσιων λεωφορείων, με φυτά και συγκεκριμένα, με φυτά Sedum. Το sedum είναι αειθαλές φυτό που προτιμά προσήλιες θέσεις φύτευσης και είναι κατάλληλο για εδαφοκάλυψη ενώ παρουσιάζει, έντονο μελισσοκομικό ενδιαφέρον. Το φύλλωμά του είναι γκριζοπράσινο και το άνθος του ροζ σε όρθιες τούφες.
Οι Αρχές πιστεύουν ότι οι μέλισσες θα αγαπήσουν τα νέα ανθοφόρα φυτά. Εκτός όμως από τις μέλισσες, η προσθήκη φυτών στις στάσεις των λεωφορείων θα συμβάλλει στην παγίδευση της σκόνης που βρίσκεται στον αέρα καθώς και στην αποθήκευση ομβρίων υδάτων.
Εκτός από τα φυτά, οι διαμορφωμένες στάσεις των λεωφορείων διαθέτουν επίσης, ενεργειακά αποδοτικά φώτα LED, καθώς και πάγκους από μπαμπού. Οι στέγες θα φροντίζονται από εργαζόμενους στο Δήμο της Ουτρέχτης και όπως όλα δείχνουν, η πόλη είναι αποφασισμένη να βελτιώσει την ποιότητα του αέρα της και να κρατήσει μια πολύ πιο φιλική στάση προς τη φύση!

Τρίτη, 27 Αυγούστου 2019

Το φαινόμενο της «Αστικής Θερμικής Νησίδας»



  •            Αστική θερμική νησίδα λέγεται το φαινόμενο κατά το οποίο η θερμοκρασία στο κέντρο μιας πόλης είναι μεγαλύτερη από αυτή των προαστίων και της αγροτικής περιοχής που την περιβάλλει. Παρατηρείται κυρίως μετά τη δύση του ηλίου, όταν δεν υπάρχουν ισχυροί άνεμοι.                                         Επίσης εντονότερο εμφανίζεται το φαινόμενο κατά τη διάρκεια του χειμώνα σε σχέση με το καλοκαίρι   αλλά τότε δεν είναι ιδιαίτερο πρόβλημα για τις περιοχές όπως  Μεσογειακές πόλεις  παρά μόνο αν έχουμε ακραίες χαμηλές θερμοκρασίες
    • Η διαφορά της θερμοκρασίας εξαρτάται από τους παράγοντες–αίτια του φαινομένου και μπορεί να φθάσει ακόμα και τους 15οκαι οφείλεται κατά κύριο λόγο(http://www.env-edu.gr):

    • 1.  Στην τροποποίηση της επιφανείας του εδάφους, λόγω αστικής ανάπτυξης. Η πυκνή δόμηση για μία περιοχή, με  τα διάφορα κτιριακά στοιχεία  και σκληρά υλικά  να καλύπτουν όλες τις επιφάνειες, παγιδεύουν τη θερμότητα στην περιοχή και δεν επιτρέπουν την γρήγορη ανανέωση του αέρα.
    • 2.  Στην επανεκπομπή προς το έδαφος της μεγάλου μήκους κύματος ακτινοβολίας (θερμοκρασιακή αναστροφή) από τους ρύπους που υπάρχουν στην ατμόσφαιρα της πόλης, σε πολύ μεγαλύτερο ποσοστό από ότι εκτός πόλης.    3.   Η μεγάλη θερμική αγωγιμότητα και θερμοχωρητικότητα υλικών, όπως το τσιμέντο και η άσφαλτος, δεν επιτρέπουν τη  ψύξη του αστικού περιβάλλοντος με τη δύση του ηλίου, με αποτέλεσμα τη νύχτα να καταγράφονται μεγάλες διαφορές θερμοκρασίας μεταξύ πυκνοδομημένων περιοχών και υπαίθρου. Τα δομικά υλικά και η άσφαλτος έχουν διαφορετικές θερμικές ιδιότητες από τα φυσικά στοιχεία στην ύπαιθρο και εκπέμπουν με διαφορετικό τρόπο την προσπίπτουσα ακτινοβολία.
      πηγή:tanea.gr
      4. Στην εκπομπή θερμότητας στο κέντρο από τις ανθρωπογενείς δραστηριότητες που γίνονται εκεί (κίνηση οχημάτων στους δρόμους, εκπομπές ρύπων κλπ).
  •               
  • 5.  Στη μειωμένη εξάτμιση λόγω της έλλειψης πρασίνου στην πόλη.

  • 6. Στην υψηλότερη απορρόφηση της ηλιακής ακτινοβολίας από τους δρόμους (λόγω της μικρής ανακλαστικότητάς τους) και της θερμότητας από τα υλικά των κτιρίων και την απελευθέρωσή τους κατά τη διάρκεια της νύχτας.
           Σε μεγάλες ελληνικές πόλεις, όπως η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, η Πάτρα, ο Βόλος και το Ηράκλειοέχει καταγραφεί στο παρελθόν με έντονο τρόπο το φαινόμενο της θερμικής αστικής νησίδας. Η νησίδα αυτή σε συνδυασμό με τυχόν ύπαρξη ρυπογόνων βιομηχανιών στις παρυφές της πόλης και την κλειστή τοπογραφία της ευρύτερης περιοχής, συντελεί στην έντονη ρύπανση της πόλης, ευνοώντας τη μεταφορά ρύπων από την περιφέρεια, λόγω της μετακίνησης στρωμάτων αέρα που έρχονται να καταλάβουν τη θέση άλλων στρωμάτων, τα οποία θερμαινόμενα λόγω ύπαρξης της αστικής νησίδας ανεβαίνουν.
    πηγή:Cres.gr

  •         Η αστική θερμονησίδα μπορεί, σε νύχτες που δεν υπάρχει ισχυρός άνεμος, να προκαλέσει την κυκλοφορία αέρα απ' την περιφέρεια στο κέντρο της πόλης, και μαζί μ' αυτόν και των ρύπων που παράγονται εκεί, αυξάνοντας έτσι την ατμοσφαιρική ρύπανση του κέντρου. Ακόμα, η ύπαρξή της σημαίνει τόσο την ύπαρξη στρώματος ανάμειξης στο κατώτερο οριακό στρώμα της αστικής ατμόσφαιρας όσο και την εμφάνιση θερμοκρασιακής αναστροφής σε κάποιο ύψος (που εξαρτάται απ' την ένταση της θερμονησίδας). Έτσι, οι ρύποι παγιδεύονται τη νύχτα στην περιοχή του κέντρου, επιβαρύνοντας περισσότερο την κατάσταση από πλευράς ρύπανσης.
  •       Η χρήση κλιματισμού διογκώνει το πρόβλημα διότι αυξάνει την θερμοκρασίας περιβάλλοντός και πέρα από τη σπατάλη ενέργειας που προκαλεί, συμβάλλει και στη ρύπανση της ατμόσφαιρας.
  •   
  • Επιπτώσεις στη ποιότητα ζωής  
  •           Οι επιπτώσεις της Θερμικής Νησίδας επικεντρώνονται κυρίως στην υποβάθμιση της ποιότητα ζωής των κατοίκων των πόλεων και στις επιδράσεις πάνω στην υγεία τους. Είναι γνωστή η συνέργεια των υψηλών θερμοκρασιών το καλοκαίρι πάνω στη θνησιμότητα και τη νοσηρότητα ηλικιωμένων κυρίως ατόμων. Έτσι με την αύξηση των θερμοκρασιών την ημέρα και τη διατήρησή της τη νύχτα, η θερμική νησίδα γίνεται πρόσθετος παράγοντας επικινδυνότητας.
  • «Το φαινόμενο θα μπορούσε να έχει σοβαρές επιπτώσεις στην ανθρώπινη υγεία σε όλες τις μεγάλες αστικές πόλεις ανά τον κόσμο, καθώς οι θερμοκρασίες συνεχίζουν να αυξάνονται παγκοσμίως, ενώ παράλληλα όλο και περισσότεροι άνθρωποι μετακινούνται στις πόλεις. Υπάρχει μια συνεργιστική σχέση μεταξύ των κλιματολογικών συνθηκών και της αστικής θερμικής νησίδας. Η σχέση αυτή δείχνει ότι η αστική θερμική νησίδα θα επιβαρύνει την υγεία του ανθρώπου σε πόλεις με υγρά κλίματα, όπου η επίδραση της θερμοκρασίας είναι ήδη μεγαλύτερη εξαιτίας των υψηλών ποσοστών υγρασίας», δήλωσε ο Xuhui Lee, Καθηγητής Μετεωρολογίας στο «Yale School of Forestry & Environmental Studies»



  • Οικονομικές επιπτώσεις
  • Η μέση πόλη αναμένεται να χάσει το 1,4% έως 1,7% του ΑΕΠ της έως το 2050 και το 2,3% έως 5,6% έως το 2100, ενώ για μερικές πόλεις η απώλεια μπορεί να αγγίξει το 11% έως το τέλος του αιώνα. Οι απώλειες αυτές προκύπτουν από την μεγαλύτερη κατανάλωση ενέργειας για ψύξη των εσωτερικών χώρων, από τη μεγαλύτερη ρύπανση του αέρα και του νερού, την μείωση της παραγωγικότητας των εργαζομένων κ.α.

 Από το ΤΕΙ Ηπείρου εχουμε τα δεδομένα σαν σενάριο 

Τυπική θερινή ημέρα

Μετεωρολογικές συνθήκες "Τυπικής θερινής ημέρας" για την πόλη της Άρτας: Θερμοκρασία αέρα (°C) 26.5, Σχετική Υγρασία (%) 50, Ταχύτητα ανέμου (m/sec) 3, Διεύθυνση ανέμου ΒΔ, Νέφωση (όγδοα) 0. 
Μετεωρολογικές συνθήκες "Τυπικής θερινής ημέρας" για την πόλη των Ιωαννίνων: Θερμοκρασία αέρα(°C) 25.3, Σχετική Υγρασία (%) 50, Ταχύτητα ανέμου (m/sec) 3, Διεύθυνση ανέμου ΒΔ, Νέφωση (όγδοα) 0. 

Δείκτης δυσφορίας (Discomfort index, DI)

Ο δείκτης δυσφορίας (DI) εκφράζει το «πόσο ζέστη αισθάνεται πραγματικά ένα άτομο» σε συνδυασμό με τις τρέχουσες καταστάσεις θερμοκρασίας και σχετικής υγρασίας. 
Εκφράζει δηλαδή το βαθμό δυσφορίας του ανθρώπου λόγω της επίδρασης της θερμοκρασίας και της υγρασίας του αέρα. 
ΚΛΙΜΑΚΑ ΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΥΣΦΟΡΙΑΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ DI
18<=DI<21 Θερμική άνεση, 21<=DI<24 To 10% του πληθυσμού αισθάνεται δυσφορία,
24<=DI<26 To 50% του πληθυσμού αισθάνεται δυσφορία, 
DI>= 26 To 100% του πληθυσμού αισθάνεται δυσφορία, 
DI>27 Η δυσφορία είναι πολύ υψηλή και επικίνδυνη για την υγεία των ατόμων (πιθανή θερμοπληξία).




Σάββατο, 24 Αυγούστου 2019

Giant 'planted pergola'a Tokyo Τεράστια Φυτεμένη Περγκολα στο Τοκυο

Το  αρχιτεκτονικό γραφείο Ηeatherwick σχεδιάζει γιγαντιαία «φυτευμένη πέργκολα» για την ανάπτυξη μεικτής χρήσης  στο Τokyo

Η Heatherwick η εταιρεία σχεδιασμού και αρχιτεκτονικής με έδρα το Λονδίνο, με επικεφαλής τον Τhomas Ηeatherwick, έχει αποκαλύψει σχέδια για μια γιγαντιαία "φύτευσμένη πέργκολα" που θα αποτελέσει το επίκεντρο της ανακατασκευασμένης περιοχής Τoranomon-azabudai του Tokyo. Το Heatherwick στούντιο έχει σχεδιάσει το δημόσιο χώρο και τα κτήρια  χαμηλότερου επιπέδου, του εξωραϊσμό και το λιανικό εμπόριο για την περιοχή, η οποία περιλαμβάνει μια πλατεία που έχει έκταση 6.000 τετραγωνικών μέτρων (64.583 τετραγωνικά πόδια). το σχέδιο περιλαμβάνει επίσης ένα μείγμα γραφείων, κατοικιών και καταστημάτων λιανικής, καθώς και σχολείο και ναό.

Το στούντιο Ηeatherwick προσπάθησε να ενώσει το χώρο  με μια  ιδιαίτερη ταυτότητα  για το Tokyo. Εργάζονται σε ένα περίπλοκο, ακανόνιστα διαμορφωμένο οικόπεδο, όπου η ομάδα σχεδιασμού σχεδίασε ένα κλιμακωτό σύστημα τύπου πέργκολας για να οργανώσει και να ενοποιήσει τα πολλά διαφορετικά στοιχεία της οικιστικής  ανάπτυξης. «αυτή η έννοια μας επέτρεψε να φέρουμε μια πρωταρχική λογική σε ένα  κομμάτι οκτώ εκτάριων στο Τokyo, ενώ παράλληλα καθιστούμε χώρο για εγκαταστάσεις όπως κατοικίες, καταστήματα, ξενοδοχεία, ιαματικά λουτρά, σχολείο και ναό μέσα στα τμήματα που πλαισιώνουν το δίκτυο» εξηγεί Τhomas Ηeatherwick.


Η κυρτή δομή μοιάζει σαν μια ήπια πλαγιά, πριν φτάσει στο έδαφος για να επιτρέψει το φυσικό φως στις ζώνες του ισογείου και υπογείου. Παραδοσιακές ιαπωνικές βιοτεχνίες έχουν επίσης συμμετέχει στο σχεδιασμό, όπως η τεχνική  με γυαλί edo kiriko. «Καθώς πολλές νέες  τεχνικές εξελίξεις σε όλο τον κόσμο μπορεί να είναι σκληρές και αποστειρωμένες αναρωτήσαμε αν μπορούσαμε να προσφέρουμε μια πιο ανθρωποκεντρική εναλλακτική λύση ενσωματώνοντας εκπληκτικά έντονες ποσότητες φύτευσης και πράσινου», συνεχίζει ο Ηeatherwick.
    «μέσα σε μια φυσική κοιλάδα, επιλέξαμε να τονίσουμε την τοπογραφία μέσω του σχεδιασμού μας, δημιουργώντας μια κυματοειδή διάταξη που χρησιμοποιεί ένα δομικό σύστημα σαν πέργκολα για να δημιουργήσει μια ποικιλία τοπίων από κρυμμένους κήπους μέχρι βυθισμένες αυλές» προσθέτει ο Neil Hubbard, ηγέτης ομάδας στο studio heatherwick. «Η ύφανση και η ροή μέσω του σχεδίου, μια ομάδα κτηρίων αναδύεται από το πλέγμα της πέργκολας», το έργο, το πρώτο  του στούντιο στην Ιαπωνία  πρόκειται να ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2023.

image © heatherwick studio | DBOX (video © mori building company)


heatherwick studio sought to unite the site with an identity particular to tokyo. working with a complicated, irregularly-shaped plot, the design team devised a scaled up pergola-like system to organize and unify the development’s many different elements. ‘this concept has allowed us to bring an overarching logic to an eight-hectare piece of tokyo whilst also making space for facilities such as housing, shops, hotels, spas, a school and a temple within the sections framed by the grid,’ explains thomas heatherwick.
image © heatherwick studio | DBOX


the undulating structure rises like a gently sloping hillside before puncturing the ground to allow natural light into the basement retail zones. traditional japanese crafts have also been referenced in the design, such as the edo kiriko glass etching technique. ‘as many new developments around the world can be harsh and sterile we wondered if we could provide a more human-centered alternative by integrating surprisingly intense quantities of planting and greenery,’ heatherwick continues.
image © heatherwick studio | darcstudio


‘set within a natural valley, we have chosen to accentuate that topography through our design, creating an undulating arrangement that uses a pergola-like structural system to create a variety of landscape spaces, from hidden gardens to sunken courtyards,’ adds neil hubbard, group leader at heatherwick studio. ‘weaving and flowing through the scheme, a family of pavilions emerges from the grid of the pergola.’ the project, heatherwick studio’s first in japan to go into construction, is due to complete in march 2023.
image © heatherwick studio | darcstudio
image © heatherwick studio | darcstudio
image © heatherwick studio | DBOX
image © mori buildling


project info:

design: heatherwick studio 
core team —
founder: thomas heatherwick
group leader: neil hubbard
project leader: michael lewis
project manager: etienne de vadder

client: mori building company ltd
site area: 8.1 hectares approx.
ground area: 63,910 sqm
green area: total site green area 24,000 sqm / central plaza 6,000 sqm
height of pergola: 43m, 6 floors below ground, 7 floors above ground
sustainability: RE100 international environmental standard; japan’s first zero-emission neighborhood; aims to achieve WELL building standard
construction start: august 2019
expected completion: spring 2023

Παρασκευή, 23 Αυγούστου 2019

H Bιέννη θα έχει πλέον πραγματικά πράσινες στάσεις!!

 H Bιέννη θα έχει πλέον πραγματικά πράσινες στάσεις!! 

Το πρόγραμμα ξεκινάει με  πέντε σταθμούς με φυτά αναρρίχησης του είδους Παρθενοκισσός

Φωτογραφία: APA / GERALD MACKINGER



Βιέννη - Μετά από πολυάριθμες εκστρατείες  για πρασίνισμα της πόλης, τώρα  οι σταθμοί του τραμ τροποποιούνται & πέντε από αυτούς πρέπει να αναβαθμιστούν. Ζαρτινιέρες με ταχέως αναπτυσσόμενα φυτά τοποθετούνται στο πίσω μέρος των στάσεων. Τα φυτά  πρέπει να ανέβουν  στην μικρή στέγη και να σχηματίσουν ένα δροσερό   θόλο σε σύντομο χρονικό διάστημα. Αυτό  τονίστηκε τη Δευτέρα κατά την παρουσίαση του Franz-Josefs-Kai.

Εκτός από τη στάση κοντά στο Schwedenplatz, τα πρωτότυπα  στάσεων του Τραμ κατά της ρύπανσης δοκιμάζονται επίσης στο Julius-Raab-Platz κοντά στην Ουρανία, στο Universitätsring Ecke Stadiongasse, στο Parkring και στην Vorgartenstraße. Το έργο θα αξιολογηθεί για ένα έτος. Εφαρμόζεται από τις διαφημιστικές εταιρείες Wiener Stadtwerke και Gewista, οι οποίες εκμεταλλεύονται περίπου 2.200 στάσεις λεωφορείων της Βιέννης .


5000 ευρώ ανά φύτευση
Για τα νέα κτίρια, το πράσινο θα πρέπει στο μέλλον να ενσωματωθεί στο σχεδιασμό. Αϊτή η αρχή πρέπει να λειτουργεί  σήμερα. Το Wiener Linien(Τραμ της Βιέννης) έχει επίσης ξεκινήσει το δικό του "Idea Challenge" για το σκοπό αυτό. Για τα παλαιότερα μοντέλα  σταθμών - δηλαδή εκείνα με καμπύλη στέγη - η άμεση φύτευση για στατικούς λόγους δεν είναι δυνατή, όπως εξήγησε ο Περιβαλλοντικός Σύμβουλος Ulli Sima (SPÖ). Ως εκ τούτου, κάποιος κατέφυγε στην παραλλαγή με τις Ζαρτινιέρες.


Φωτογραφία: APA / GERALD MACKINGER

Χρησιμοποιείται ο "Parthenocissus tricuspidata" Veitchii ", ένα φυτό αναρρίχησης γνωστό ως Παρθενικισσός. Το φθινόπωρο, όταν θα γίνει κόκκινο, θα έχει και ιδιαίτερη καλλωπιστική αξία 

Μία Πράσινή στάση μπορεί να κατασκευαστεί  με 5.000 ευρώ . Πρόσφατα, σύμφωνα με τη εταιρεία κατασκευής , τα κεφάλαια για την οικοδόμηση προσόψεων, οροφής και αυλής έχουν αυξηθεί κατά περίπου 500.000 ευρώ. Επιπλέον, υπάρχει  και ειδικός προϋπολογισμός οκτώ εκατομμυρίων ευρώ για μεγάλες φυτεύσεις δένδρων. 

PARTHENOCISSUS TRICUSPIDATA 'VEITCHII'

Blätterdach für die Bim-Haltestelle: Wien begrünt Wartehäuschen

Test an fünf Stationen mit Kletterpflanzen in Trögen


Wien – Nach zahlreichen Öffi-Aktionen von duftenden Wägen bis hin zum Essverbot werden nun die Straßenbahnstationen verändert – fünf von ihnen sollen begrünt werden. An der Rückseite der Haltestellen werden Tröge mit schnellwachsenden Pflanzen postiert. Das Gewächs soll sich an den Häuschen emporranken und in kurzer Zeit ein kühlendes Blätterdach bilden, wie am Montag bei der Präsentation am Franz-Josefs-Kai betont wurde.
Neben der Haltestelle in der Nähe des Schwedenplatzes werden die Bewuchs-Prototypen auch am Julius-Raab-Platz bei der Urania, am Universitätsring Ecke Stadiongasse, am Parkring sowie in der Vorgartenstraße getestet. Ein Jahr lang wird das Projekt evaluiert. Umgesetzt wird es von den Wiener Stadtwerken sowie vom Werbeunternehmen Gewista, die rund 2.200 Wartehäuschen der Wiener Linien betreiben.

5000 Euro pro Bepflanzung

Bei Neubauten soll die Begrünung künftig bereits in die Planung einfließen, hieß es heute. Die Wiener Linien haben dafür auch eine eigene "Ideen-Challenge" ins Leben gerufen. Bei den älteren Modellen der Stationsgebäude – also jene, die über ein gebogenes Dach verfügen – ist eine direkte Bepflanzung aus statischen Gründen jedenfalls nicht möglich, wie Umweltstadträtin Ulli Sima (SPÖ) erläuterte. Darum habe man auf die Variante mit den Trögen zurückgegriffen
5.000 Euro pro begrünter Station kostet die Aktion.


Foto: APA/GERALD MACKINGER
Zum Einsatz kommt dabei "Parthenocissus tricuspidata 'Veitchii'", eine Kletterpflanze, die auch als Mauerkatze beziehungsweise Wilder Wein bekannt ist. Sie soll im Herbst, wenn sie sich rot färbt, die Haltestellenbereiche auch optisch aufwerten.
Eine begrünte Station schlägt mit jeweils 5.000 Euro zu Buche. Zuletzt sind laut Sima die Mittel für Fassaden-, Dach- und Innenhofbegrünungen um rund 500.000 Euro erhöht worden. Zusätzlich gebe es ein Sonderbudget von acht Millionen Euro für großflächige Baumpflanzungen. (APA, 19.8.2019)