Φωτογραφία: Δήμος του Άμστερνταμ. |
Το Άμστερνταμ ξεκινά και αυτό να κατασκευάζει Πράσινες στάσεις του τραμ
Ακολουθώντας τον δήμο της Ουτρέχτης, το Άμστερνταμ πρόκειται επίσης να κατασκευάσει στις πράσινες στάσεις των δημόσιων συγκοινωνιών στην πόλη. Ως δοκιμή, θα ξεκινήσουν δύο στάσεις τραμ, στο Weteringcircuit και στο Marnixplein.
Η στάση του λεωφορείου στο Weteringcircuit (στάση Vijzelgracht) έχει μια πράσινη στέγη και έναν πράσινο τοίχο. Έχει επίσης το δικό του σύστημα άρδευσης που λειτουργεί σε βρόχινα νερά. Υπάρχει μια δεξαμενή με αντλια στο έδαφος όπου συλλέγονται όμβρια ύδατα. Αυτό το νερό βροχής χρησιμοποιείται για να αρφελύει πλήρως τα φυτά στον τοίχο. Το Abri στο Marnixplein έχει μόνο μια πράσινη στέγη.
Η δοκιμή πράσινων στάσεων πραγματοποιείται μαζί με τον JCDecaux, τον χειριστή των ARIs. Εάν το πείραμα είναι επιτυχές, ο Δήμος θα εξετάσει εάν μπορούν να υλοποιηθούν πράσινες στάσεις σε περισσότερες τοποθεσίες.
Οι απαντήσεις δεν είναι πάντα θετικές!
Οι αντιδράσεις στην ιστοσελίδα του Δήμου του Άμστερνταμ δεν είναι πάντα θετικές. Διάφοροι κάτοικοι αναρωτιούνται ποιο είναι το κόστος του πειράματος. Η χρησιμότητα των πράσινων στάσεων αμφισβητείται επίσης."Ο Νίκκι λέει: "Εάν κατασκευαστούν περισσότερα πράσινα τραμ, θαλάσσια ταξί και λεωφορεία και δεν υπάρχει σπατάλη ενέργειας όπως η θέρμανση σε αίθρια και κλιματιστικά και αυτοκίνητα, τότε μπορείτε απλά να εγκαταστήσετε και να διατηρήσετε κήπους και πράσινες στέγες και στέγες που παρέχουν ενέργεια και φυτεύουν περισσότερα δέντρα. τότε δεν χρειάζομαστε καθόλου τέτοιου είδους στάσεων τραμ ".
Άλλοι κάτοικοι υπενθυμίζουν επίσης τη υπόθεση με το CityTrees. Αυτά θα δεσμέυουν αιωρουμενα σωματίδια και, σύμφωνα με τον παραγωγό τους, θα καθαρίζουν τον αέρα όσο 275 αστικά δέντρα. Στην πράξη βεβαια, η επίδραση των πράσινων δέντρων -πάνελ δεν έχει αποδειχθεί ποτέ.
Αρθρογράφος :Ralph Mens εργάζεται στο Hortipoint από το 2007 και είναι αρχισυντάκτης των Tuin en Landschap & De Boomkwekerij.
Αρθρογράφος :Ralph Mens εργάζεται στο Hortipoint από το 2007 και είναι αρχισυντάκτης των Tuin en Landschap & De Boomkwekerij.
Amsterdam start proef met groene tramhaltes
In navolging van de gemeente Utrecht gaat nu ook Amsterdam haltes voor het openbaar vervoer in de stad vergroenen. Als proef wordt gestart met twee tramhaltes, op het Weteringcircuit en op het Marnixplein.
De abri op het Weteringcircuit (halte Vijzelgracht) heeft een groen dak én een groene wand. Ook heeft deze een eigen irrigatiesysteem dat werkt op regenwater. In de grond zit een pompkelder waarin regenwater wordt opgevangen. Dit regenwater wordt gebruikt om de planten in de wand volledig automatisch water te geven. De abri op het Marnixplein heeft alleen een groen dak.
De proef met de groene haltes wordt uitgevoerd samen met JCDecaux, de exploitant van de abri’s. Als het experiment succesvol verloopt, gaat de gemeente kijken of op meer locaties groene abri’s kunnen worden gerealiseerd.
Reacties niet positief
De reacties op de website van de gemeente Amsterdam zijn niet louter positief. Diverse inwoners vragen zich af wat de kosten zijn van het experiment. Ook wordt getwijfeld aan het nut van de groene haltes.
Zo zegt Nikki: „Als er meer groene trams, watertaxi’s en bussen gaan rijden en energieverspilling als terrasverwarming en airco’s en auto’s verboden worden, dan kun je gewoon plantsoenen aanleggen en onderhouden, en groene daken en daken die energie opleveren en meer bomen planten, en dan heb je zo’n tramhalte helemaal niet nodig.”
Ook roepen inwoners de proef met de CityTrees in herinnering. Deze zouden fijnstof afvangen en volgens de producent evenveel lucht zuiveren als 275 stadsbomen. In de praktijk is het effect van de groene panelen nooit bewezen.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου